Thursday, November 17, 2011

Londooon!

Listopad se zatím zdá jako nejnavštěvovanější měsíc, nejdřív jsem měla sraz s holkama v Londýně, pak za mnou přijeli naši a ségra a příští týden to zakončí Ondra.
Nejdřív začnu výletem do Londýna, který byl mimochodem úplně super! Dlouho jsme se domlouvaly, kdy a kde se sejdeme a nakonec zvítězil Londýn, i kvůli ceně letenek (díky ryanair! :D). Sraz jsme měly v pátek večer před našim luxusním hostelem (ten nejlevnější, který jsme našly :D), já jsem předtím strávila 5 hodin v buse a asi další hodinu blouděním po Londýně a v metru.
Kolem 8 večer tedy začal můj společný výlet s Grétou a Kristou. Po ubytování jsme se vydaly do obchodu nakoupit večeři a taky nějaké to pití na večer. Už po cestě nás šokoval rozlehlý hřbitov, který se nacházel vedle hostelu. Ještě víc v šoku jsme byly při pohledu z okna našeho pokoje, kde byl opravdu luxusní výhled na celý hřbitov. Strašidelnou atmosféru ještě umocňovaly různé podivné zvuky, které se všude kolem ozývaly nebo padající závěsy. Večer jsme si ale i tak užily.
Ráno nás čekala luxusní snídaně - toast s marmeládou. Na první snídani jsme došly celkem pozdě, tak jsme předpokládaly, že když si příště přivstaneme, bude víc jídla na výběr, ale nebylo..:D Marmeládu už nechci minimálně do konce roku vidět!
Po „vydatné“ snídani jsme se vydaly metrem do centra. Obhlédly jsme Trafalgar, Piccadilly, Westminster, Parlament a taky Hyde Park a St. James Park. Nejvíc se nám stejně asi líbily parky, které mají na podzim úžasnou atmosféru. Po cestě jsme udělaly asi milion fotek, válely se v listí a naháněly veverky a tak. Pak už následoval oběd a po něm několikahodinové nákupy, z toho jsme většinu času strávily v Primarku, i když tam bylo narváno, zvládly jsme toho nakoupit opravdu hodně (a za málo peněz).
V neděli jsme se vypravily na Tower a Tower Bridge. Cestu nám trochu zkomplikovala uzavřená část metra, ale aspoň jsme se mohly projet tradičním dvoupatrovým autobusem (a jako správné turistky jsme seděly nahoře :D). Z Tower Bridge jsme se vydaly pěšky do Tate Modern, ale jelikož jsme po cestě zlenivěly, zbytek jsme dojely metrem. Po prohlídce Tate Modern (která je mimochodem zadarmo) jsme se vydaly k St. Paul´s Cathedral, před kterou stanovali a protestovali nějací aktivisti, takže místo katedrály, jsou na většině fotek stany a lidi s transparenty :D Na oběd jsme chtěly zajít na fish & chips, ale odradily nás vysoké ceny (kolem 10₤), takže jsme nakonec skončily v osvědčeném „mekáči“. Pak už tradičně následovaly nákupy, opět jsme vykoupily polovinu Primarku a mohly jít spokojeně spát.

Jelikož je Krista pilná studentka, tak se v pondělí vracela zpátky do školy do Prahy, za to my jsme s Grétou pokračovaly do Manchesteru. Grétě už bylo smutno po nákupech, tak jsme se zas vydaly do obchodů, tentokrát jsme naštěstí neutrácely jen za oblečení, ale i za jídlo. V úterý jsme stihly zajet do nové části Salfordu - Media City a taky jsme obkoukly Stadion Manchester United. Odpoledne jsem Grétu vzala na přednášku do školy, vypadalo to, že jí to docela bavilo, jelikož celou dobu poslouchala a dokonce si i dělala poznámky (což u ní není tak běžné :D).
Plán na středu byl taky jasný -prohlídka Manchesteru, oběd v Red Hot Buffetu a nákupy (nečekaně). Jak jsme se dozvěděla, nejlepší zážitek z Manchesteru bylo jídlo. To se dalo čekat, protože tak luxusně se za dobrou cenu najíte jen málokde.
Ve čtvrtek už náš výlet končil. Klidně bych si to hned zopakovala znova, i když těch peněz mohlo být utracených trochu míň :D