Thursday, December 15, 2011

Glasgow trip!

S dvoutýdenním zpožděním jsem se konečně dostala k sepsání pár zážitků z našeho super skvělého zmrzlého víkendu v Glasgow. To jsme tak jednou na party dostali nápad, že by nebylo špatné zas někam vyjet a první návrh byl Glasgow. Samozřejmě nikdo nebyl proti a výlet byl domluvený. Pak už stačilo jen zarezervovat hostel a bus a mohli jsme vyrazit.
První várka našeho zájezdu, tedy já, Pauline, Amandine a Sanna, vyrazila už v pátek ráno. Do Glasgow jsme dorazili kolem 1 odpoledne a hned nás uvítalo „krásné“ počasí. Už kolem 2 se začalo stmívat a střídavě pršelo, ale to nám náladu vůbec nemohlo zkazit (akorát jsme se navzájem pořád smály, jak se nám ve větru obracejí deštníky :D).
Po příjezdu se nás hned ujala Pauline, jelikož v Glasgow strávila 10 měsíců, takže přesně věděla, kam zajít na oběd, na nákupy, na party a samozřejmě i na nějaké ty památky. Po obědě jsme se ubytovaly v hostelu, který byl asi 10 minut pěšky od centra, navíc za super cenu (10₤ / noc), a pak jsme vyrazily na obhlídku centra a na nákupy. Je to podobné jako ve všech větších anglických městech - jedna dlouhatánská ulice plná obchodů. Večer nás už čekala house party u kamarádky Pauline, které se v Glasgow tak zalíbilo, že tam teď studuje na výšce. Šlo vidět, že už tam žije poměrně dlouho, protože pochytila typický skotský akcent a asi už začíná být otužilá, tak jako většina angličanek, takže měla v bytě strašnou zimu. Večer jsme ještě pokračovaly do centra do jednoho clubu, což se trochu protáhlo, takže původní plán vstávat ráno v 9 se změnil na 11.
V sobotu po obědě jsme šly vyzvednout Marilyne a Quentina a pak jsme vyrazily na obhlídku města. Prohlédli jsme si centrum města a hlavní náměstí George square s radnici a momentálně i s vánočními trhy, kluzištěm a kolotoči. Pak jsme se vydaly do části West End, kde se nachází Univerzity of Glasgow, asi jedna z nejkrásnější, co jsem kdy viděla (prý se jí nechala inspirovat i J. K. Rowlingová). Uvnitř se nachází i kaple, kde se můžou současní nebo bývalí studenti nechat oddat, nebo Hunterian Museum a Art Gallery.
Památek už jsme měli prohlédnutých dost a taky jsme se potřebovali trochu zahřát, takže nás Pauline vzala do jedné stylové skotské hospody, která se nacházela v kostele (opravdu to z venku vypadalo jako normální kostel!). Aby toho nebylo málo, pokračovali jsme do baru, kde se koktejly servírují v gramofonu :D Abychom si noční život v Glasgow ještě pořádně užili, vyrazili jsme opět do clubu. Tentokrát jsme se už naštěstí vrátili docela brzo, ale i tak byl na nás spánkový deficit hodně zdát.
V neděli ráno jsme se vydali do druhé části Glasgow - West End, která prý patří k jedné z nejnebezpečnějších. My jsme tam teda nic nebezpečného nezažili, ale za to jsme viděli první (a jak to tak vypadá asi i poslední) sníh! Taky jsme navštívili botanickou zahradu a místní muzeum. Do odjezdu už zbývalo jen pár hodin, takže jsme akorát stihli oběd, kdy jsme ochutnala nějakou skotskou specialitu (speciální na tom akorát bylo, že maso bylo servírované v pečivu). Poslední zastávkou byla galerie moderního umění, kde si v jedné části mohli návštěvníci vyrobit vlastní výtvor nebo se jen tak koukat na výtvory ostatních (některé byly teda hezčí než ty od opravdových umělců :D).
Cesta zpátky do Manchesteru uběhla naštěstí docela rychle, asi i proto, že jsme dorazili o hodinu dřív :D No co dodat, měli jsme se parádně, ani deštivé počasí a zima nemělo šanci nic pokazit, byli jsme přece v Glasgow!