Thursday, September 22, 2011

Jak si tu bydlím


University of Salford má 10 různých kolejí, aspoň podle mapy. Erasmákům je „doporučena“ kolej Castle Irwell Student Village, ale v podstatě jsme si ani nic jiného vybrat nemohli :D. Castle Irwell je úplně na okraji campusu, ale i tak to není daleko, celkem se tu nachází 65 „houses“ a víc jak 50 „flats“. Já bydlím v domě 44, který má 3 patra a nachází se tam 11 pokojů, celkem dobře vybavená kuchyňka, jídelna, 2 WC a 2 sprchy. Pokoje jsou fakt hodně malé, vleze se sem akorát postel, větší stůl a skříň (bez poliček a bez ramínek, chytré), výhodou je velká nástěnka a umyvadlo se zrcadlem. Už jsem si tu vylepila nějaké fotky, vystavila rámečky a přeměnila povlečení, tak to hned vypadá útulněji.


uvítací balíček
Taky mě tu potěšil uvítací balíček, ve kterém sice nebylo nic speciálního, nějaké sladkosti, RC cola (půlku jsem ráno úspěšně rozlila na koberec), letáčky a taky jedna speciální brožurka s podrobným návodem na instalaci internetu ("just a few steps" to fakt nebylo :D). Už dopředu mě varovaly, že je celkem horor ho nainstalovat. U mě to šlo překvapivě celkem v pohodě, protože mám dobrý antivirus, ale třeba Peťa se u toho docela navztekala. Já jsem se ovšem radovala předčasně a teď se vztekám taky. Když jsem zapnula notebook podruhé, opět se začala načítat nějaká trapná kontrola, která „zkontroluje, jestli Váš systém vyhovuje nastavení síťové bezpečnosti.“ Jenže kontrola už trvá asi půl hodiny. Jestli tohle budu muset absolvovat pokaždé, když zapnu počítat, tak to bude fakt sranda. Tak nakonec pomohl restart, klasika :D

A s kým tady bydlím? Můj house je už plně obsazený, za spolubydlící mám 9 holek a jen jednoho kluka (chudák:D). Přesněji je tu Peťa, dvě Francouzsky, dvě Italky, jedna Dánka, dvě holky z Kazachstánu, které náhodou studují v Praze (ale v angličtině), a náš jediný kluk je Španěl, ten s námi zatím teda moc nekomunikuje, ale snad to přijde! Všechny holky vypadají mile, přátelsky, Italky jsou klasicky trochu divočejší :D Dnes jsme měly „čajový dýchánek“ v jídelně, kde jsem dokonce ochutnala salám z koňského masa, který dovezly holky z Kazachstánu. Pro někoho nechutné, ale já jsem aspoň zkusila a nebylo to špatné, něco jak náš normální salám. Tak jsme se navzájem aspoň trochu seznámily a taky se domluvily na zítřejší nákupy v Manchesteru, „house meeting“ ohledně rozdělení si služeb na úklid a asi i nějakou tu party (no uvidíme, co z toho bude).

Můj pokoj (btw. ta druhá červená plocha není
další nástěnka, ale roleta na okně :D)
Můj pokoj

4 comments:

  1. Španěl s tebou ani komunikovat nebude. Napsal jsem mu, že má zákaz :D

    ReplyDelete
  2. Pokojik je peknej, ale fakt celkem malinkej. Ale aspon ho mas jen pro sebe. Skrin bez raminek me neprekvapuje, zkuste najit taky nakej shop s vecma zadarmo :D

    ReplyDelete
  3. Jn, je to malinke, ale aspon nemusim moc uklizet:D Zaslechla sem, ze se tu budou rozdavat veci, co tu nechali decka z minuleho roku, tak uvidim..kdyztak Primark a Tesco to jisti:D

    ReplyDelete