Tuesday, September 27, 2011

A začíná škola


V pondělí odpoledne mě podle rozvrhu čekala „induction“ z mé fakulty a taky z knihovny. Na úvodní přednášku byli pozváni všichni erasmáci z fakulty a taky koordinátoři jednotlivých oborů. Hned na úvod jsem zjistila, že z asi 50 zahraničních studentů je polovina z ČR (nechápu, co je to za podivnost :D ). Následovalo rozdávání rozvrhů a představování našich mentorů (místní studenti, kteří se o nás mají „starat“). Čekala jsem, že každému přidělí jednoho mentora, kterému bude pomáhat. Nakonec vychází jeden mentor zhruba na 10 erasmáků a asi se o ně ani nijak extra nezajímá (já jsem své mentorce zatím jen zamávala a od té doby jsem ji neviděla :D ).
Původně dvouhodinová přednáška trvala asi jen 30 minut, takže jsem se v mezičase stihla registrovat do sport centra i do international society, která pořádá různé výlety, akce, sportovní aktivity nebo výuku jazyků. Ve 3 mě čekala ještě „induction“ v knihovně, kde nám důkladně vysvětlili, jak funguje jejich systém a pak si nás ještě prozkoušeli v testu (naštěstí jsme uspěli).

Šprtka ve druhé lavici :D
Dnes jsem šla poprvé oficiálně do školy, konkrétně na předmět „Constructing Guilt and Innocence“.  A první dojmy? Určitě mě to hodně zaujalo (rozhodně víc než sociologie na FSS!). Přednáška sice trvala 3 hodiny, ale hodně rychle to uteklo (asi proto, že začala o 15 minut pozděj, končila dřív a v průběhu jsme měli přestávku :D )
V první části se probíral jeden konkrétní případ, musím říct, že celkem podrobně (dnes to bylo o sériovém vrahovi z Manchesteru), pak následovala trocha teorie a ke konci jsme se opět vrátili k případu, tentokrát jsme si vyzkoušeli i trochu praxe a rozebírali jsme výpovědi obžalovaných. 
Jinak je náš učitel celkem sympaťák, je mu dobře rozumět a vše probírá hodně zajímavě. Jediné co mi vadilo, byla klimatizace, která musela být nastavená tak na 18°, takže příště se víc přiobléknu a bude to bez chyby.
Oproti ČR je výuka celkem rozdíl, vše se bere hodně prakticky a celkově mají učitelé jiný přístup, ale o tom napíšu jindy, až toho zažiju trochu víc.

2 comments:

  1. hm, ta přednáškárna vypadá fakt dobře. Já chcu taky rozebírat výpovědi...

    ReplyDelete
  2. Sak az dojedes, tak te treba na nejakou prednasku vezmu..:)

    ReplyDelete