Sunday, September 25, 2011

První víkend


Po pátečním karaoke jsem si trochu přispala, takže jsem v sobotu vstávala až kolem 11. Už dopředu jsem byla s holkama domluvená, že půjdeme po obědě nakupovat. Takže jsme s Peťou, Pauline a Jess (už si začínám pomatovat jména, konečně) vyrazily busem směr Manchester Centre City. Docela jsme se zděsily, když jsme viděly, kolik lidí taky vyrazilo na nákupy. Nejdřív jsme vyrazily do Primarku, asi největší a nejlevnější obchod, kam chodí snad úplně všichni. To se nám ale moc nevyplatilo, jelikož už po 5 minutách jsme se navzájem ztratily, takže jsem nakonec odcházela jen s Peťou, protože jsme si domluvily sraz přes smsky. Pak jsme zašly ještě do pár obchodů, ale všude tak narváno, že nás to od nákupů docela odradilo. Příště si na nákupy o víkendu asi už určitě netroufnem.

Večer jsme s holkama chvíli poseděly v jídelně, přidaly se i naše dvě sousedky z vedlejších domů. Dozvěděla jsem se, že bydlím v hodně klidném a pohodovém domě. Victoria, která tady není v rámci Erasmu, ale začíná prvním rokem normálně studovat, bydlí většinou s Angličanama. Prý to u nich bývá většinou hodně divoké, takže není výjimkou potkat 4 lidi v jedné sprše, vyhazovat toustovače z okna nebo hrát ragby na chodbě (která je asi tak „velká“ jak můj pokoj). Párkrát už tu byla i záchranka, občas to tu někdo prostě nezvládne.
Kolem 11 večer jsem se s dalšíma 5 holkama vypravila taxíkem do Manchesteru. Asi (teda určitě) jsme měly vyrazit dřív, protože na nás čekala několikametrová fronta, teda dvě. Takže jsme si stouply do té druhé a čekaly, až nás ochranka pustí do první fronty blíž klubu 5th Avenue. Tam se kontrolovaly ID karty, kabelky, a pokud někdo neměl uzavřené boty, musel podepsat, že pokud si třeba rozřízne nohu, bude za to zodpovědný sám. Vstupné stálo pro studenty 4, pro ostatní 6, jinak za vodku s red bullem se platilo 2, za dvojitou 4. Asi 30 minutové čekání ve frontě stálo za to. Prostředí klubu bylo parádní a hudba byla taky super, žádné ohrané „diskárny“ jak v ČR. Hráli třeba Red Hot Chili Peppers nebo The Killers, parket byl úplně plný a většinou všichni zpívali texty, takže atmosféra byla skvělá. Večer jsme si užily, dobře si zatančily a pobavily se a kolem 3 jsme vyrazily zpátky na kolej.

V neděli jsem po snídani (v 1 odpoledne :D ) vyrazila do campusu do Salford Museum and Art Gallery, kde se konala výstava „Vintage Village“. Takže jsem si prohlédla staré (většinou kolem roku 1940) oblečení, boty, doplňky, knížky, nádobí a nevím, co všechno. Většina věcí se dala i koupit, ale až tak moc mě tam nic nezaujalo. Aspoň jsem si udělala procházku po campusu a vyfotila pár fotek.
Zítra mě čeká „Induction Event“ na naší fakultě, tak jsem zvědavá, co si na nás všechno připraví.

No comments:

Post a Comment